Із початку 2015 року фінансування галузі освіти здійснюють за допомогою освітніх субвенцій. Водночас органам виконавчої влади та місцевого самоврядування надано більше повноважень щодо розв’язання питань у сфері освіти.

Але, як показує наше спілкування з директорами закладів освіти в різних містах України, та з батьківським активом, дуже багато залишається питань куди ця субвенція може направлятися, і чи які залишки щороку?

Ми направили інформаційний запит до Державної казначейської служби України з проханням надати інформацію про надходження, використання та залишки коштів по КБК 41033900 “Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам”, які обліковувалися на рахунках місцевих бюджетів окремо за 2015, 2016, 2017 роки в розрізі місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць.

Т.я. кожного року відбувались зміни до відповідних постанов КМУ, які регламентують порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, ми провели аналіз по рокам – куди кошти з освітньої субвенції можна було направляти, куди перерозподіляти залишки, а куди ні.

Пропонуємо вам ознайомитися з цією аналітичною статтею.

Скористайтесь фільтром, щоб подивитись інформацію виключно по вашому місту, або за певні роки. У таблиці представлені обласні центри, на які виділялася освітня субвенція у 2015-2017 роках. Ви можете завантажити таблицю (або її частину) на свій комп’ютер, скориставшись відповідними кнопками. Візуалізація інформації доступна нижче.

Освітня субвенція

Населений пункт Рік
wdt_ID Населений пункт Рік Надійшло коштів Витрачено коштів Залишок на кінець року
1 ХЕРСОН 2015 246,753,175.00 243,623,166.61 3,130,008.39
2 ХЕРСОН 2016 246,998,100.00 244,510,616.77 6,214,857.62
3 ХЕРСОН 2017 318,220,100.00 308,127,085.01 16,307,872.61
4 ДНІПРО 2015 647,899,100.00 626,955,268.89 20,943,831.11
5 ДНІПРО 2016 679,061,300.00 662,774,799.46 16,286,500.54
6 ДНІПРО 2017 814,819,100.00 800,717,734.28 14,101,365.72
7 ЧЕРНІГІВ 2015 197,180,400.00 196,284,820.86 895,579.14
8 ЧЕРНІГІВ 2016 200,301,300.00 201,117,509.18 79,369.96
9 ЧЕРНІГІВ 2017 274,149,100.00 262,092,196.71 12,136,273.25
10 ВІННИЦЯ 2015 268,428,300.00 246,698,272.75 21,730,027.25
∑ = 3,893,809,975.00 ∑ = 3,792,901,470.52 ∑ = 111,825,685.59

В залежності від того, як ви скористалися фільтром в таблиці, – будується графіки. Для порівняння інформації по одному місту за декілька років, дивіться графік “Місто по рокам”.

Місто по рокам: оберіть в таблиці 1 місто і роки для порівняння
Щоб порівняти скільки коштів виділялося з бюджету за рік в різні обласні центри, використовуйте візуалізацію “Рік по містам”, вибравши у таблиці 2015, 2016 або 2017 рік та декілька населених пунктів.

Ви можете завантажити побудовані графіки на свій комп’ютер, скориставшись меню у правому верхньому куті графіку.

Рік по містам: оберіть в таблиці 1 рік і міста для порівняння
Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 26.08.2015 № 629) Субвенція спрямовується на оплату поточних видатків навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів, субвенція може спрямовуватися на такі капітальні видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
  • придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
  • оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
  • підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
  • здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

Відповідні місцеві ради мають право розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, визначених у статті 103-2 Бюджетного кодексу України , включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції на поточне утримання (крім заробітної плати) і оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.

Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 18.01.2016 № 15) Субвенція спрямовується на оплату поточних видатків навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів, субвенція може спрямовуватися на такі капітальні видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
  • придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
  • оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
  • підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
  • здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.   Відповідні місцеві ради мають право розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, визначених у статті 103-2 Бюджетного кодексу України , включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції на поточне утримання (крім заробітної плати) і оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.

Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 14.02.2017 № 94) Субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів субвенція може спрямовуватися на такі видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
  • придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
  • оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
  • підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
  • здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.   Відповідні місцеві ради мають право:

  • передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
  • перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
  • розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.

Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, зазначених у цьому пункті.

Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 11.01.2018 № 23) Субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів субвенція може спрямовуватися на такі видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх закладів освіти, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні закладів загальної середньої освіти;
  • придбання підручників і посібників закладів загальної середньої освіти (за погодженням з МОН);
  • оснащення закладів загальної середньої освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, інтерактивна панель із вмонтованим комп’ютером, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо, навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи);
  • підключення закладів загальної середньої освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.   Відповідні місцеві ради мають право:

  • передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
  • перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
  • розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.

Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, зазначених у цьому пункті.

У таблицю ми додали лише обласні центри України. Якщо Ви хочете дізнатись інформацію про місто, яке не знайшли у переліку, скористайтесь цією формою зворотнього зв’язку, вказавши назву населеного пункту. Якщо ми матимемо інформацію по вашому населеному пункту, ми додамо її у загальну таблицю, і сповістимо Вас про це.

 

3 + 14 =

Нагадаємо, що завдяки нашій системі OpenSchool, ви можете дізнатись скільки коштів з бюджету виділялось і на що саме у вашому закладі освіти, а скільки коштів надходить в якості благодійної допомоги.

За підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні ми централізовано впроваджуємо Єдину систему відкритих бюджетів шкіл у Херсоні, Вінниці, Дніпрі та Чернігові. А з вересня 2018 року ще у 5 містах України.

Щоб бути в курсі справи, слідкуйте за нашими оновленнями на Facebook-сторінці, де ми щодня публікуємо корисну інформацію у сфері освіти.

Пропонуємо Вашій увазі також статті нашого блогу:

Мапа фінансування шкіл Дніпра у 2017-2018

Дніпро - одне з українських міст, де ведеться активна робота у напрямку покращення прозорості звітування закладів освіти перед громадою, відповідно до ЗУ "Про освіту". Десятки зустрічей з директорами, офіційні листи і звернення до департаменту освіти та міського...

Управління освіти міста Херсон намагається приховувати данні

Згідно чинного Законодавства державні органи, тобто розпорядники інформації повинні публікувати різні набори даних. Основним Законом, який забов’язує опубліковувати данні є Закон «Про доступ до публічної інформації». Розпорядники повинні керуватися додатковими...

Населених пунктів

Додані за запитом (63):

+ Кам’янське

+ Біла Церква

+ Нетішин

+ Кривий Ріг

+ Павлоград

+ Нове Село

+ Нова Каховка

+ Коломия

+ Бар

+ Добровеличківка

+ Дрогобич

+ Красний Лиман

+ Бердичів

+ Переяслав-Хмельницький

+ Смт Лугини

+ Ніжин

+ Маріуполь

+ Ірпінь

 

 

+ Добропілля

+ Рогатин

+ Новогродівка

+ Лисянка

+ Теофіполь

+ Лисичанськ

+ Самбір

+ Старий Самбір

+ Борзна

 

+ Калинівка

+ Зіньков

+ Рубіжне

+ Володимир-Волинський

+ Новомосковськ

+ Рожище

+ Врадіївка

+ Нова Каховка

+ Десна

+ Путивль

+ Мена

+ Куп’янськ

+ Дергачі

+ Енергодар

+ Червоноград

+ смт. Доманівка

 

+ смт Семенівка

+ Новопсков

+ Кілія

+ Ізюм

+ Чигирин

+ Нікополь

+ Кам’янка

+ Путила

+ Мерефа

+ Конотоп

+ Чорноморськ

+ Новоград-Волинський

+ Ладижин

+ Кам’янець-Подільський

+ Канів

+ Оратів

+ Смт Чечельник

+ Комиш-Зоря

+ Дружківка

+ Новгород-Сіверський

 

Pin It on Pinterest