Із початку 2015 року фінансування галузі освіти здійснюють за допомогою освітніх субвенцій. Водночас органам виконавчої влади та місцевого самоврядування надано більше повноважень щодо розв’язання питань у сфері освіти.

Але, як показує наше спілкування з директорами закладів освіти в різних містах України, та з батьківським активом, дуже багато залишається питань куди ця субвенція може направлятися, і чи які залишки щороку?

Ми направили інформаційний запит до Державної казначейської служби України з проханням надати інформацію про надходження, використання та залишки коштів по КБК 41033900 “Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам”, які обліковувалися на рахунках місцевих бюджетів окремо за 2015, 2016, 2017 роки в розрізі місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць. У 2019 році ми також додали залишки за 2018 рік.

Т.я. кожного року відбувались зміни до відповідних постанов КМУ, які регламентують порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, ми провели аналіз по рокам – куди кошти з освітньої субвенції можна було направляти, куди перерозподіляти залишки, а куди ні.

Пропонуємо вам ознайомитися з цією аналітичною статтею.

Скористайтесь фільтром, щоб подивитись інформацію виключно по вашому місту, або за певні роки. У таблиці представлені обласні центри, на які виділялася освітня субвенція у 2015-2017 роках. Ви можете завантажити таблицю (або її частину) на свій комп’ютер, скориставшись відповідними кнопками. Візуалізація інформації доступна нижче.

Освітня субвенція

Населений пункт Рік
wdt_ID Населений пункт Рік Надійшло коштів Витрачено коштів Залишок на кінець року
1 ХЕРСОН 2015 246,753,175.00 243,623,166.61 3,130,008.39
2 ХЕРСОН 2016 246,998,100.00 244,510,616.77 6,214,857.62
3 ХЕРСОН 2017 318,220,100.00 308,127,085.01 16,307,872.61
4 ДНІПРО 2015 647,899,100.00 626,955,268.89 20,943,831.11
5 ДНІПРО 2016 679,061,300.00 662,774,799.46 16,286,500.54
6 ДНІПРО 2017 814,819,100.00 800,717,734.28 14,101,365.72
7 ЧЕРНІГІВ 2015 197,180,400.00 196,284,820.86 895,579.14
8 ЧЕРНІГІВ 2016 200,301,300.00 201,117,509.18 79,369.96
9 ЧЕРНІГІВ 2017 274,149,100.00 262,092,196.71 12,136,273.25
10 ВІННИЦЯ 2015 268,428,300.00 246,698,272.75 21,730,027.25
∑ = 3,893,809,975.00 ∑ = 3,792,901,470.52 ∑ = 111,825,685.59

В залежності від того, як ви скористалися фільтром в таблиці, – будується графіки. Для порівняння інформації по одному місту за декілька років, дивіться графік “Місто по рокам”.

Місто по рокам: оберіть в таблиці 1 місто і роки для порівняння
Щоб порівняти скільки коштів виділялося з бюджету за рік в різні обласні центри, використовуйте візуалізацію “Рік по містам”, вибравши у таблиці 2015, 2016 або 2017 рік та декілька населених пунктів.

Ви можете завантажити побудовані графіки на свій комп’ютер, скориставшись меню у правому верхньому куті графіку.

Рік по містам: оберіть в таблиці 1 рік і міста для порівняння
Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 26.08.2015 № 629) Субвенція спрямовується на оплату поточних видатків навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів, субвенція може спрямовуватися на такі капітальні видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
  • придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
  • оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
  • підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
  • здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

Відповідні місцеві ради мають право розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, визначених у статті 103-2 Бюджетного кодексу України , включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції на поточне утримання (крім заробітної плати) і оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.

Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 18.01.2016 № 15) Субвенція спрямовується на оплату поточних видатків навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів, субвенція може спрямовуватися на такі капітальні видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
  • придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
  • оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
  • підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
  • здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.   Відповідні місцеві ради мають право розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, визначених у статті 103-2 Бюджетного кодексу України , включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції на поточне утримання (крім заробітної плати) і оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.

Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 14.02.2017 № 94) Субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів субвенція може спрямовуватися на такі видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
  • придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
  • оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
  • підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
  • здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.   Відповідні місцеві ради мають право:

  • передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
  • перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
  • розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.

Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, зазначених у цьому пункті.

Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 11.01.2018 № 23) Субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників навчальних закладів.   У разі задоволення у повному обсязі потреби у поточних видатках на бюджетний період за рахунок субвенції та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості за захищеними видатками зазначених загальноосвітніх навчальних закладів субвенція може спрямовуватися на такі видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх закладів освіти, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні закладів загальної середньої освіти;
  • придбання підручників і посібників закладів загальної середньої освіти (за погодженням з МОН);
  • оснащення закладів загальної середньої освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, інтерактивна панель із вмонтованим комп’ютером, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо, навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи);
  • підключення закладів загальної середньої освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості.

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.   Відповідні місцеві ради мають право:

  • передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
  • перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
  • розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.

Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, зазначених у цьому пункті.

Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 14.02.2019) Субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників таких типів закладів та установ освіти:

1) заклади загальної середньої освіти усіх ступенів;

2) шкільні відділення навчально-виховних комплексів “заклад дошкільної освіти – заклад загальної середньої освіти”, “заклад загальної середньої освіти – заклад дошкільної освіти”;

3) спеціалізовані школи (школи-інтернати), включаючи школи-інтернати з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів для поглибленої підготовки дітей в галузі науки і мистецтв, інших галузях, заклади спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою; ліцеї (ліцеї-інтернати); гімназії (гімназії-інтернати); колегіуми (колегіуми-інтернати);

4) вечірні (змінні) школи;

5) заклади загальної середньої освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації: загальноосвітні школи-інтернати, загальноосвітні санаторні школи-інтернати; спеціальні загальноосвітні школи-інтернати; заклади загальної середньої освіти для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячі будинки (крім дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей та сімей патронатних вихователів);

6) заклади загальної середньої освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри;

7) заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти, а саме на оплату праці з нарахуваннями викладачів, які викладають предмети згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст. 400; 2013 р., № 63, ст. 2283);

8) державні заклади вищої освіти, перелік яких визначено додатком 10 Закону України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” (фінансове забезпечення яких з 1 січня 2018 р. здійснюватиметься з місцевих бюджетів), та комунальні заклади вищої освіти в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти, а саме на оплату праці з нарахуваннями викладачів, які викладають предмети згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст. 400).

Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, зазначених у цьому пункті. Залишки можуть спрямовуватися, зокрема, на такі видатки:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти, які будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані;
  • оновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні закладів загальної середньої освіти;

  • придбання підручників і посібників закладів загальної середньої освіти (за погодженням з МОН);

  • оснащення закладів загальної середньої освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, інтерактивна панель із вмонтованим комп’ютером, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо), навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи;

  • підключення закладів загальної середньої освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;

Не допускається спрямування субвенції на:

  • закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
  • оплату посередницьких послуг;
  • здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб.  Відповідні місцеві ради мають право:

  • передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
  • перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
  • розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
У таблицю ми додали лише обласні центри України. Якщо Ви хочете дізнатись інформацію про місто, яке не знайшли у переліку, скористайтесь цією формою зворотнього зв’язку, вказавши назву населеного пункту. Якщо ми матимемо інформацію по вашому населеному пункту, ми додамо її у загальну таблицю, і сповістимо Вас про це.

 

14 + 10 =

Нагадаємо, що завдяки нашій системі OpenSchool, ви можете дізнатись скільки коштів з бюджету виділялось і на що саме у вашому закладі освіти, а скільки коштів надходить в якості благодійної допомоги.

За підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні ми централізовано впроваджуємо Єдину систему відкритих бюджетів шкіл у Херсоні, Вінниці, Дніпрі та Чернігові. А з вересня 2018 року ще у 5 містах України.

Щоб бути в курсі справи, слідкуйте за нашими оновленнями на Facebook-сторінці, де ми щодня публікуємо корисну інформацію у сфері освіти.

Пропонуємо Вашій увазі також статті нашого блогу:

На що використовують невикористану освітню субвенцію?

Коли люди дізнаються скільки коштів невикористаної субвенції залишається щороку, а тим більше, на що, згідно закону, її можна використовувати (зокрема, на поліпшення матеріально-технічної бази закладів освіти), то перша реакція у них - здивування, а друга - негативна...

Більше 4 млрд грн залишилось невикористаної освітньої субвенції за 2018 рік

4 069 472 199.24 грн - саме стільки залишилося на рахунках місцевих бюджетів освітньої субвенції станом на 1 січня 2019 року за даними Державної казначейської служби України. Фінансування галузі освіти в Україні здійснюють за допомогою освітніх субвенцій. Однією з...

Pin It on Pinterest