Із початку 2015 року фінансування галузі освіти здійснюють за допомогою освітніх субвенцій. Водночас органам виконавчої влади та місцевого самоврядування надано більше повноважень щодо розв’язання питань у сфері освіти.
Але, як показує наше спілкування з директорами закладів освіти в різних містах України, та з батьківським активом, дуже багато залишається питань куди ця субвенція може направлятися, і чи які залишки щороку?
Ми направили інформаційний запит до Державної казначейської служби України з проханням надати інформацію про надходження, використання та залишки коштів по КБК 41033900 “Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам”, які обліковувалися на рахунках місцевих бюджетів окремо за 2015, 2016, 2017 роки в розрізі місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць. У 2019 році ми також додали залишки за 2018 рік.
Т.я. кожного року відбувались зміни до відповідних постанов КМУ, які регламентують порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, ми провели аналіз по рокам – куди кошти з освітньої субвенції можна було направляти, куди перерозподіляти залишки, а куди ні.
Пропонуємо вам ознайомитися з цією аналітичною статтею.
Освітня субвенція
Населений пункт | Рік | ||||
---|---|---|---|---|---|
wdt_ID | Населений пункт | Рік | Надійшло коштів | Витрачено коштів | Залишок на кінець року |
1 | ХЕРСОН | 2015 | 246,753,175.00 | 243,623,166.61 | 3,130,008.39 |
2 | ХЕРСОН | 2016 | 246,998,100.00 | 244,510,616.77 | 6,214,857.62 |
3 | ХЕРСОН | 2017 | 318,220,100.00 | 308,127,085.01 | 16,307,872.61 |
4 | ДНІПРО | 2015 | 647,899,100.00 | 626,955,268.89 | 20,943,831.11 |
5 | ДНІПРО | 2016 | 679,061,300.00 | 662,774,799.46 | 16,286,500.54 |
6 | ДНІПРО | 2017 | 814,819,100.00 | 800,717,734.28 | 14,101,365.72 |
7 | ЧЕРНІГІВ | 2015 | 197,180,400.00 | 196,284,820.86 | 895,579.14 |
8 | ЧЕРНІГІВ | 2016 | 200,301,300.00 | 201,117,509.18 | 79,369.96 |
9 | ЧЕРНІГІВ | 2017 | 274,149,100.00 | 262,092,196.71 | 12,136,273.25 |
10 | ВІННИЦЯ | 2015 | 268,428,300.00 | 246,698,272.75 | 21,730,027.25 |
∑ = 3,893,809,975.00 | ∑ = 3,792,901,470.52 | ∑ = 111,825,685.59 |
В залежності від того, як ви скористалися фільтром в таблиці, – будується графіки. Для порівняння інформації по одному місту за декілька років, дивіться графік “Місто по рокам”.
Місто по рокам: оберіть в таблиці 1 місто і роки для порівняння
Ви можете завантажити побудовані графіки на свій комп’ютер, скориставшись меню у правому верхньому куті графіку.
Рік по містам: оберіть в таблиці 1 рік і міста для порівняння
- придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
- оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
- придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
- оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
- підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
- здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.
Не допускається спрямування субвенції на:
- закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
- оплату посередницьких послуг;
- здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
Відповідні місцеві ради мають право розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, визначених у статті 103-2 Бюджетного кодексу України , включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції на поточне утримання (крім заробітної плати) і оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.
- придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
- оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
- придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
- оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
- підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
- здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.
Не допускається спрямування субвенції на:
- закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
- оплату посередницьких послуг;
- здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб. Відповідні місцеві ради мають право розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, визначених у статті 103-2 Бюджетного кодексу України , включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції на поточне утримання (крім заробітної плати) і оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.
- придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх навчальних закладів, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
- оновлення навчальної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні загальноосвітніх навчальних закладів;
- придбання підручників і посібників загальноосвітніх навчальних закладів (за погодженням з МОН);
- оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо);
- підключення загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
- здійснення заходів у сфері енергоефективності та енергозбереження.
Не допускається спрямування субвенції на:
- закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
- оплату посередницьких послуг;
- здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб. Відповідні місцеві ради мають право:
- передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
- перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
- розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, зазначених у цьому пункті.
- придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із загальноосвітніх закладів освіти, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;
- оновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані / об’єднані / реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні закладів загальної середньої освіти;
- придбання підручників і посібників закладів загальної середньої освіти (за погодженням з МОН);
- оснащення закладів загальної середньої освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, інтерактивна панель із вмонтованим комп’ютером, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо, навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи);
- підключення закладів загальної середньої освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості.
Не допускається спрямування субвенції на:
- закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою поточних видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
- оплату посередницьких послуг;
- здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб. Відповідні місцеві ради мають право:
- передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
- перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
- розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, зазначених у цьому пункті.
Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 14 січня 2015 року № 6 (редакція від 14.02.2019) Субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників таких типів закладів та установ освіти:
1) заклади загальної середньої освіти усіх ступенів;
2) шкільні відділення навчально-виховних комплексів “заклад дошкільної освіти – заклад загальної середньої освіти”, “заклад загальної середньої освіти – заклад дошкільної освіти”;
3) спеціалізовані школи (школи-інтернати), включаючи школи-інтернати з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів для поглибленої підготовки дітей в галузі науки і мистецтв, інших галузях, заклади спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою; ліцеї (ліцеї-інтернати); гімназії (гімназії-інтернати); колегіуми (колегіуми-інтернати);
4) вечірні (змінні) школи;
5) заклади загальної середньої освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації: загальноосвітні школи-інтернати, загальноосвітні санаторні школи-інтернати; спеціальні загальноосвітні школи-інтернати; заклади загальної середньої освіти для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячі будинки (крім дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей та сімей патронатних вихователів);
6) заклади загальної середньої освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри;
7) заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти, а саме на оплату праці з нарахуваннями викладачів, які викладають предмети згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст. 400; 2013 р., № 63, ст. 2283);
8) державні заклади вищої освіти, перелік яких визначено додатком 10 Закону України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” (фінансове забезпечення яких з 1 січня 2018 р. здійснюватиметься з місцевих бюджетів), та комунальні заклади вищої освіти в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти, а саме на оплату праці з нарахуваннями викладачів, які викладають предмети згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст. 400).
Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, зазначених у цьому пункті. Залишки можуть спрямовуватися, зокрема, на такі видатки:
- придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти, які будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані;
-
оновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні закладів загальної середньої освіти;
-
придбання підручників і посібників закладів загальної середньої освіти (за погодженням з МОН);
-
оснащення закладів загальної середньої освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, інтерактивна панель із вмонтованим комп’ютером, мультимедійний проектор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо), навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи;
-
підключення закладів загальної середньої освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;
Не допускається спрямування субвенції на:
- закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
- оплату посередницьких послуг;
- здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
За рахунок освітньої субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб. Відповідні місцеві ради мають право:
- передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
- перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції на кінець бюджетного періоду між відповідними типами навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов’язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
- розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків навчальних закладів, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
За підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні ми централізовано впроваджуємо Єдину систему відкритих бюджетів шкіл у Херсоні, Вінниці, Дніпрі та Чернігові. А з вересня 2018 року ще у 5 містах України.
Щоб бути в курсі справи, слідкуйте за нашими оновленнями на Facebook-сторінці, де ми щодня публікуємо корисну інформацію у сфері освіти.
Пропонуємо Вашій увазі також статті нашого блогу:
Інфраструктурні мапи шкіл Червонограда, Вінниці, Херсона, Нікополя, Краматорська
Чи знаєте ви скільки шкіл у вашому місті доступні для дітей з особливими освітніми потребами? Скільки конкретно у вашій школі комп'ютерів, планшетів, принтерів, інтерактивних дошок? Про це і багато іншого тепер можна дізнатися на інтерактивних онлайн картах, які ми...
Результати аналізу шкільних сайтів Херсонської області
У період з жовтня по листопад 2019 командою OpenSchool в рамках Меморандуму про співпрацю з Херсонською обласною державною адміністрацією був проведений аналіз 415 загальноосвітніх закладів Херсонської області на наявність веб-сайтів, а також якості звітування перед...
А где ж хоть копейка на ВилковскуюОТГ, Одесская обл. Для первоклассников даже нет парт.А где компьютеры, принтеры?И вообще все ворюги. Красть у детей -это грех!
Доброго дня. Можна добавити Енергодар?
Дякую.
Енергодар додали у порівняльну таблицю
“Нагадаємо, що завдяки нашій системі OpenSchool, ви можете дізнатись скільки коштів з бюджету виділялось і на що саме у вашому закладі освіти”. Я не зрозуміла як дізнатися про кошти, які виділені саме на конкретний навчальний заклад. Поясніть, будь ласка.
По тим закладам освіти, що підключені до Єдиної системи відкритих бюджетів шкіл, показується інформація по благодійним та бюджетним коштам. Ось приклад як це виглядає: https://openschool.in.ua/schools/get/53
У 2018-2019 рр ми централізовано працюємо у Херсоні, Дніпрі, Чернігові та Вінниці, щоб зробити процес звітування шкіл більш відкритим та доступним батькам.
Як дізнатись інформацію по селищу Козелець?